Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs
Sunday 26 October 2014

journey

bismillahirrahmanirrahim

Sendiri Menyepi..
Tenggelam dalam renungan
Ada apa aku seakan kujauh dari ketenangan

perlahan kucari, mengapa diriku hampa…
mungkin ada salah, mungkin ku tersesat,
mungkin dan mungkin lagi…

Oh Tuhan aku merasa
sendiri menyepi
ingin ku menangis, menyesali diri, mengapa terjadi

sampai kapan ku begini
resah tak bertepi
kembalikan aku pada cahayaMu yang sempat menyala

benderang di hidupku..

Perlahan kucari, mengapa diriku hampa
mungkin ada salah mungkin ku tersesat,
mungkin dan mungkin lagi

Oh Tuhan aku merasa..
sendiri menyepi…
Ingin ku menangis, menyesali diri, mengapa terjadi

sampai kapan ku begini
resah tak bertepi
kembalikan aku pada cahayaMu yang sempat menyala

Oh Tuhan aku merasaaaaaaaa……
seeeeendiri….aku merasa sendiri..

sampai kapan begini
resah tiada bertepi…Ooohh..
Kuingin cahyaMu
benderang di hidupku..



this song kindly reflect how i feel right now...
ak masih menyendiri di cni, masih tercari2.. identiti diri yg senantiasa berubah
ak masih menyendiri lagi, mengharungi perjalanan yg masih jauh demi menggapai cita2 yg menjadi impianku setelah sekian lama
ak masih menyendiri dan terus menyendiri,, demi mencari diri sendiri yg dahulu.. yang innocent dan xkenal dunia luar yg penuh cabaran..
mampukah aku untuk mengharungi semuanya dgn sendiri, sdgkan ak masih blom punya pegangan hidup yg kukuh? 
mampukah ak??
terkadang, ada masa, ak selalu mempersoalkan, mengapa ak mesti diuji dgn ujian begini? 
walau ak tahu, xbaik utk mempersoalkan tentang ujian yg Allah nk berikan utk hamba2Nya.. betapa kkdg ak terlalu lemah untuk hadapi smua ini..
aku lupa bahawa, DIA tahu apa yg terbaek untuk hamba2 nya....

ya Allah.. ampunkan hamba Mu yg hina ini... jauhkan la ak dari cinta manusia yg belum halal untukku...
dekatkanlah ak dengan Mu.. biarlah ak hanya dengan cinta MU shj.. 

give me some strength to overcome all of this... 
please, pray for this little girl who just slowly grow up :)


~luahan hati seorang hamba~


0 comments:

Post a Comment